نورمحمد محمدی مدیر عامل شرکت نوین طرح

نورمحمد محمدی مدیر عامل شرکت نوین طرح خودرو

نورمحمد محمدی مدیر عامل شرکت نوین طرح

نورمحمد محمدی مدیر عامل شرکت نوین طرح خودرو تولید کننده بخاری برقی کامیون در شیراز

نورمحمد محمدی مدیر عامل شرکت نوین طرح خودرو

یک مسافرت بی دغدغه در دل زمستان
یکی از چالش های جدی گردشگران به ویژه کسانی که پناه بردن به دامان طبیعت را به حضور در اقامتگاه ها ترجیح می دهند وسایل گرمایشی است. متخصصان و مهندسان شیرازی آقای نورمحمد محمدی مدیر عامل شرکت نوین طرح خودرو برای این مشکل راه حلی دانش بنیان پیدا کرده اند که خیال مسافران برای همیشه آسوده باشد.
یکی از آرزوهای دیرین بشر این بوده که برای استفاده های خانگی و رفع نیازمندی های کوچک صنعتی به سوختی دست یابد که از مشکلات استفاده از هیزم، زغال سنگ و نفت فارغ شود و لازم نباشد بخشی از مسکن خود را به انبار سوخت اختصاص دهد. همچنین از شر دوده و خاکستر و حمل آن نجات پیدا کند. تا آنکه در قرن نوزدهم به وجود گاز زغال سنگ که به گاز شهر معروف است، پی برد و در ابتدا برای روشنایی و سپس برای رفع نیازهای خانگی و حرارتی این سوخت تازه مورد استفاده قرار گرفت. طی سالهای بعد از آن نیز شکل و شمایل استفاده از گاز به عنوان سوخت مورد نیاز برای ایجاد گرما و پخت و پز تغییرات مختلفی داشته تا آنجا که تولید مخزن های کوچک گاز قابل حمل معروف به «پیک نیک» آغاز شد و در مدت زمان کوتاهی مردم به استقبال و خرید آن مایل شدند.

تولید «پیک نیک» در ایران و دردسرهای استفاده از آن
شرکت بوتان در ایران از سال 1354 تولید مخزن های دو کیلویی معروف به پیک نیک را با خط تولید مستقل و ظرفیت روزانه 200 عدد شروع کرد. از آنجایی که مردم ایران تمایل زیادی به رفتن به گردش داشتند و این روحیه همچنان در آنها هست لذا میلیونها سیلندر گاز دو کیلویی (پیک نیک) در ایران فروش رفت و به راحتی جای خود را بین مردم باز کرد. اما با توجه به اینکه پیک نیک از وسایل غیراستاندارد برای گرم کردن محیط به شمار می رود طی سالهای گذشته تا کنون باعث بروز حوادث بی شماری در کشور شده است و متاسفانه هنوز هم بعضی مردم از سر ناآگاهی ماهیت گرمایشی آن را در محیط های بسته مدنظر قرار می دهند.

نظر خود را بنویسید